3DSMax – Ray Fire – Overview

Do you feel like the incredibile Hulk, you want destroy everything?
Ray Fire is the right tool for you!

RayFire Tool gives you the ability to shoot, destroy, demolish, wreck, break down, wreak havoc, blow up, burst, detonate, explode and do other similar things. I can’t hesitate, I need to try it now!

The main tools are located in:

Geometry

RIGHT COLUMN> Create> Geometry> RayFire>

– RF Cache
– RF Trace
– RayFire: it calls the RayFire floating window
– Shooting

Helpers

RIGHT COLUMN> Create> Helpers RayFire>

– RF Bomb
– RF_PhysX

Modifiers

– RayFire Apherity
– Clusters
– Cracks
– Slice
– Voronoi
– Voxels

Sphere that crashes over pavement – Voronoi

Create Geometry

1. RIGHT COLUMN> Create> Geometry> Standard Primitivies> Box, create a box as a pavement ‘Box001’

2. RIGHT COLUMN> Create> Geometry> Standard Primitivies> Sphere, Create a Sphere 2 meters over ‘Box001’

Cracks the Sphere

1. Select Sphere001> RIGHT COLUMN> Modifier List> RAyFire Voronoi

2. RayFire Voronoi> Point Cloud> scale, move to change the cracks will be generated Fragment
The green dots represent the center of every fragment

3. RayFire Voronoi> ‘Fragment’ button

4. RayFire Voronoi> Click over the ‘Play’ near ‘Fragment’ and setup Point Cloud again

5. RayFire Voronoi> Display> Assign Vertex Colors

Simulate

1. RIGHT COLUMN> Create> Geometry> RayFire> ‘RayFire’> Opnen RayFire Floater, this opens the RayFire floater window

2. RayFire floater window>

– Dynamic/Impact Objects> ‘Add’ Sphere001
— Simulation geometry Concave
— Material: Dense rock

– Static & Kinematic Objects> ‘Add’ Box001

– Fragments> Fagmentation Options> ‘Fragment’

– Physics> Physical Options> Bake

For italian people: procedura e funzionamento del software.

1. Viene applicato un modificatore di frammentazione all’oggetto per poter gestire con l’utilizzo dei gizmo il tipo di rottura da applicare

2. Dalla finestra di Ray Fire> Fragments> ‘Fragment’ viene diviso usando un algoritmo booleano la mesh a cui è applicato il modificatore di frammentazione di Ray Fire.
ATTENZIONE: dopo questa operazione il numero delle Mesh nella scena aumenterà notevolmente, infatti verrà generata una singola mesh per ogni frammento! E’ bene organizzare la scena in livelli ben definiti separando le mesh di Ray Fire dalle altre.

3. Dalla finestra di Ray Fire> Objects> vengono definiti gli oggetti da coinvolgere nella simulazione come statici, dinamici etc…

4. Dalla finestra di Ray Fire> Physics> ‘Bake’ viene avviata la simulazione e piazzati i singoli keyframe