Unity 3D Game Engine – Animation – Animator Component
With the Animator Component you can drive and mix animations inside Unity 3D Game Engine.
Overview
1. Select a 3D Model> Inspector> ‘Add Component’> Miscellaneus> Animator
Parameters:
– Controller: it is a ‘state machine’, it is used to mix and blend animations.
– Avatar: it is used to define rigs and skeleton. If you have a generic object without skeleton rig, Avatar will not be required.
– Apply Root Motion:
check -> the character move around (se attivo il personaggiosi anima e si muove nello spazio 3D, necessario se il personaggio si muove in un mondo 3D)
uncheck -> the character shand in place (se inattivo il personaggio si anima ma resta sul posto, utile se ad esempio sarà il fondale a scorrere)
– Animate Physic:
check -> animation will be executed in time with the physic engine, it is check if you use a Rigid Body component with your character (lo attivo se ho un Rigid Body attaccato al mio personaggio che deve interagire con la fisica dell’ambiente circostante)
uncheck -> you will leave unchecked if you do not use physic
– Culling Mode: (Modalità abbattimento/ottimizzazione)
Based on Renderers -> the animation will run only if it is rendered (animazione cicla solo se deve essere renderizzata)
Always Animate -> the animation will run ever (animazione cicla sempre anche se il personaggio non è renderizzato)