UNITY – JS Script – OnClick – AddTorque
AddTorque OnClick (aggiungere un momento torcente)
1. Create a Box with ‘Collider’ and ‘Rigid Body’
2. Inspector> Rigidbody> uncheck ‘Use Gravity’
3. Attach to the Box the script to AddTorque
#pragma strict function Start () { } function OnMouseDown () { // Debug Message - remove this line if you want Debug.Log('Activaction of OnMouseDown!'); // Add Torque - Momento Torcente rigidbody.AddTorque(transform.up * 10); }
Torque power is addictive, you can try to click over the box more times.
Additional Parameters:
#pragma strict function Start () { } function OnMouseDown () { // Debug Message - remove this line if you want Debug.Log('Activaction of OnMouseDown!'); // Add Torque - Momento Torcente rigidbody.AddTorque(-transform.up * 1, ForceMode.Impulse); }
Torque Power: * 10 less power – 100 more power
NOTICE: Inspector> Rigidbody> Angular Drag, è la resistenza alla forza torcente, maggiore è Angular Drag, minore è la reazione alla forza torcente.
… (transform.up … : local Axis – Y – clockwise (orario)
… (-transform.up …: local Axis – Y – anti clockwise (anti orario)
Additinal Parameters:
rigidbody.AddTorque(-transform.up * 1, ForceMode.Impulse);
– ForceMode.Acceleration: la trasformazione influenza l’accellerazione
– ForceMode.Impulse: la trasformazione influenza l’impulso iniziale
– ForceMode.VelocityChange: la trasformazione influenza il cambio di velocità