UNITY – JS Script – OnClick – Gravity – AddForce

1. Create a Box with ‘Collider’ and ‘Rigid Body’

2. Inspector> Rigidbody> uncheck ‘Use Gravity’

3. Attach to the Box the script to Add Gravity

#pragma strict
 
function Start ()
{
    
}
 
 
function OnMouseDown ()
{
    // Debug Message - remove this line if you want
    Debug.Log('Activaction of OnMouseDown!');
    // Activate gravity
    rigidbody.useGravity = true;
}

OR

OnClick Add Force + Add Gravity

#pragma strict
 
function Start ()
{
    
}
 
function OnMouseDown ()
{
    // Debug Message - remove this line if you want
    Debug.Log('Activaction of OnMouseDown!');
    // Add Force
    rigidbody.AddForce(-transform.forward * 50);
    // Activate gravity
    rigidbody.useGravity = true;
}

Force Direction: -transform.forward OR transform.forward

Force Power: * 50 less power – 500 more power
NOTICE: Inspector> Rigidbody> Drag, è la resistenza ad una forza, maggiore è Drag, minore è la reazione alla forza

Additinal Parameters:

rigidbody.AddForce(-transform.forward * 50, ForceMode.Acceleration);

– ForceMode.Acceleration: la trasformazione influenza l’accellerazione
– ForceMode.Impulse: la trasformazione influenza l’impulso iniziale
– ForceMode.VelocityChange: la trasformazione influenza il cambio di velocità